Osnivač radnje može biti domaće ili strano fizičko lice.
Preduzetnik je fizičko lice koje je registrovano i koje u interesu sticanja dobiti u vidu zanimanja obavlja sve Zakonom dozvoljene delatnosti, uključujući umetničke i stare zanate i poslove domaće radinosti.
Jedan osnivač može osnovati samo jednu radnju, s tim što delatnost može obavljati u više posebnih prostora na teritoriji iste ili više opština.
Ime radnje nije obavezno. Ime čini deo identiteta celokupnog posla. Sastavni deo imena radnje je lično ime osnivača kao i deo koji bliže opisuje delatnost poslovanja.
Proces uključuje obavezno i proveru da li je ime zauzeto na sajtu Agencije za privredne registre.
Fizičko lice koje namerava da osnuje radnju podnosi ZAHTEV ZA OSNIVANJE PREDUZETNIČKE RADNJE direktno Agenciji za privredne registre ili indirektno preko uslužnog centra opštine Kanjiža. Adresa uslužnog centra je: Glavni trg br. 1, kancelarija broj 2. Telefon: +381 24 875 166.
- matični broj radnje koji dodeljuje Agencija
- da li je radnja samostalna ili ortačka
- podaci o poslovnom imenu
- rok na koji je radnja osnovana
- datum osnivanja radnje
- pretežna delatnost radnje
- podaci o preduzetniku osnivaču ili ortacima, bilo da su domaća ili strana lica
- podaci o poslovođi ako ga ima
- podaci o zastupniku radnje ako je radnja ortačka
- podaci o prostorijama u kojima se delatnost odvija van sedišta radnje
- telefon,faks, mobilni, i-mejl, vebsajt.
Formular zahteva, kao i broj računa na koji se uplaćuje taksa, mogu se pronaći na sajtu Agencije za privredne registre, www.apr.gov.rs ili možete dobiti u Opštinskoj upravi.
Obzirom da registraciona prijava mora biti uredno i tačno popunjena, uslužni centar Opštinske uprave nudi svu potrebnu stručnu pomoć oko popunjavanja prijava i preuzimanja dokumentacije, besplatno.
Registracionu prijavu podnosi:
- - osnivač-preduzetnik
- - punomoćnik sa priloženim pismenim punomoćjem, potpisanim od strane osnivača-preduzetnika i overenim od strane nadležnog organa (opštine ili suda). Ako osnivač-preduzetnik da svoje punomoćje advokatu, ono ne mora biti overeno u opštini ili u sudu.
- dokaz o identitetu (fotokopija lične karte ili pasoša)
- dokaz o uplati naknade za registraciju u iznosu od 1.000,00 dinara na račun Agencije br. 840-29771845-59 po modelu 97 sa pozivom na broj 86-04.
Ukoliko su ispunjeni svi uslovi za registraciju, registrator, u roku od 5 dana od dana podnošenja registracione prijave, donosi rešenje kojim se zahtev iz registracione prijave usvaja i registracija bez odlaganja sprovodi u Registar.
Ukoliko nisu ispunjeni uslovi za registraciju, Agencija za privredne registre donosi zaključak da se isprave greške ili dopuni dokumentacija.
Rok za ovo je 30 dana od dana donošenja zaključka. Provera statusa se može videti na sajtu.
Nakon dobijanja rešenja potrebno je izraditi pečat radnje. Tekst na pečatu mora biti identičan nazivu firme naznačenom u rešenju o upisu radnje u Registar.
Poreski identifikacioni broj (PIB): određuje Centrala Poreske uprave. Zahtev se predaje preko Ekspoziture Poreske uprave u Kanjiži. Dokumenta koja se prilažu uz ovaj zahtev jesu: fotokopija rešenja o osnivanju radnje iz Agencije za privredne registre, fotokopija lične karte osnivača i pečat.
Za otvaranje tekućeg računa u poslovnoj banci potrebno je dostaviti:
- zahtev za otvaranje žiro računa (dobija se u banci)
- fotokopija rešenja o osnivanju radnje
- izvod iz poreske evidencije (kopija PIB-a)
- OP obrazac (kupuje se u knjižari) i overa potpisa lica ovlašćenih za zastupanje
- Karton deponovanih potpisa ovlašćenih lica za potpisivanje naloga (formular banke).
Prijave podataka za evidenciju podnose se matičnoj filijali u Kanjiži, potrebna dokumentacija treba da bude: rešenje o registraciji, zdrastvena knižica kao i prijava na osiguranje (M-1 obrazac kupuje se u knjižari).
Prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost i Uredbi o načinu evidentiranja prometa preko registar kasa sa fiskalnom memorijom, privatni preduzetnici su u obavezi da nabave fiskalnu kasu preko ovlašćenog proizvođača, odnosno servisera. Poreski obveznici mogu u organizacionim jedinicama Poreske uprave (filijale i ekspoziture) da dobiju sve potrebne informacije o fiskalizaciji, ovlašćenim proizvođačima, ovlašćenim servisima i sl., kao i o rokovima za uvođenje fiskalnih kasa i evidentiranje prometa.
Istovremeno sa ugovaranjem o nabavci fiskalne kase vrši se i nabavka terminala za daljinsko očitavanje podataka (GPRS), čime se zaokružuje proces fiskalizacije i ujedno omogućava efikasnija i racionalnija kontrola poreskih obveznika.
- prodavci koji vrše promet dobara na pijačnim tezgama i oni čija delatnost zahteva čestu promenu mesta na kojem se vrši prodaja dobara, odnosno pružanje usluga.
|