У Кањижи је у петак преподне одржано саветовање о унапређењу наставе на српском језику као нематерњем. Последњих година се примењује нова метода предавања српског језика у основним и средњим школама.
Суштина ове методе је да се води рачуна о томе из каквог окружења и језичких способности ученик долази у образовну установу. Стручно предавање одржано у Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању је реализовано у сарадњи са Заводом за унапређивање образовања и васпитања из Београда и организацијом ЕБЕС-а за Србију.
Организовано је стручно предавање за руководиоце образовних установа на којима су се саветовали како деци олакшати учење српског као нематерњег језика.
У едукацији је учествовала Економско трговинска школа у Сенти. Директорка ове образовне установе је нагласила да је настава на српском језику изазов за сваку школу. Професори настоје да пронађу најбоља решења како би ученицима било омогућено што лакше стицање језичке вештине.
Анико Жирош Јанкелић, директорица Економско-трговачке школе Сента каже: „Она деца која долазе из Баната, дакле Новог Кнежевца, Чоке, много боље говоре српски језик, јер га више користе у свом окружењу. Али језичка баријера је озбиљан проблем за децу из Сенте, као и ону из Кањиже и Аде. Ту је проблем, ту видимо да се мора кренути од самих основа.”
Последњих година реформисана је настава српског језика као нематерњег. Почевши од школске године 2021/2022.године, сви узрасти, бил да се ради о основцима или ученицима средње школе, учиће језик према новом наставном плану и програму.
Анико Јерас, државна секретарка за образовање каже: „Стари програм, који је био јединствен за сву децу, захтевао је исти ниво предзнања без обзира да ли дете потиче из хомогене или мешовите језичке средини. Према новом плану и програму сада се учи језик по два различита програма. Што значи да програм разликује младе који живе у хомогеним и хетерогеним срединама. То значи да се не захтева од деце у Кањижи, Адорјану, Мартоношу, дакле не захтева се од младих људи који живе у малој хомогеној језичкој средини предзнање које тражи, рецимо, у Кикинди."
Према надама образовних институција и надлежних органа, учење српског језика уз помоћ новог програма неће представљати проблем.
Више информација:
Унапређење програма за учење српског језика као нематерњег
|