База података о стамбеним заједницама
Одсек за грађевинске и инспекцијске послове, Одељења за привреду, финансије и развој, Општинска управа општине Кањижа, решавајући по упутству МИНИСТАРСТВА ГРАЂЕВИНАРСТВА, САОБРАЋАЈА И ИНСФРАСТРУКТУРЕ, Сектора за стамбену и архитектонску политику, комуналне делатности и енергетску ефикасност на основу којег Републички геодетски завод у складу са чланом 21. Закона о становању и одржавању зграда („Сл. гласник, број 104/2016, у даљем тексту: Закон) који је ступио на снагу 31. 12. 2016. године, води јединствену, централну, јавну, електронску базу података у којој су обједињени подаци о стамбеним заједницама из свих регистара на територији Републике Србије такозвану –Јединствену евиденцију-.
Регистар стамбених заједница на основу члана 18. Закона води Јединица локалне самоуправе, која организује рад Регистра према својој територијалној надлежности и у складу са својим овлашћењем.
На основу горе наведеног Одсек за грађевинске и инспекцијске послове, Одељења за привреду, финансије и развој, Општинска управа општине Кањижа, омогућава приступ потребној документације за регистрацију стамбене заједнице на сајту локалне самоуправе уз могућност преузимања исте ( www. kanjiza.rs, или информација преко телефона 024/875-166, лок. 246 и 238).
Контакт особа:
Регистратор: Газдаг Миклош ком. инс.
E-mail: miki@kanjiza.rs, бр. тел. 024/875-166, лок. 246
Заменик регистратора: Шафрањ Атила шеф Одсека за грађ. и инсп. послове
E-mail: sati@kanjiza.rs, бр. тел. 024/875-166, лок. 238
Корисни линкови:
- База јединствене евиденције РГЗ-а: http://katastar.rgz.gov.rs/StambeneZajednice
Прилози:
- потребна документација за регистрацију стамбене заједнице
- образац пријаве за регистрацију стамбене заједнице
ПОТРЕБНА ДОКУМНТАЦИЈА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ СТАМБЕНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ
Уз попуњен образац пријаве, у зависности од врсте регистрације (упис стамбене заједнице, регистрација промене или брисања података и докумената о стамбеној заједнице / управнику / професионалном управнику), прилаже се одговарајућа потребна документација.
01 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси изабрани управник):
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о избору управника;
2) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
02 За стамбену заједницу која има управника (пријаву подноси друго овлашћено лице):
1) записник са седнице скупштине стамбене заједнице када је донета одлука о избору управника, са овлашћењем другом лицу за упис стамбене заједнице у Регистар;
2) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
03 За стамбену заједницу која има професионалног управника:
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поверавању послова управљања професионалном управнику;
2) уговор о поверавању послова професионалног управљања између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања, уколико је стамбена заједница донела одлуку о поверавању послова управљања професионалном управнику;
3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
Уколико је стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе уредила актом о правилима о међусобним односима власника посебних делова – Правила власника, уз пријаву за регистрацију се прилаже и овај акт, који се објављује у Регистру стамбених заједница.
04 За стамбену заједницу која има професионалног управника именованог у поступку принудне управе (пријаву подноси именовани професионални управник):
1) решење надлежног органа локалне самоуправе о именовању професионалног управника за принудну управу;
2) доказ о уплати административне таксе за регистрацију.
05 За регистрацију промене података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о насталим променама:
1) записник са седнице на којој је донета одлука о формирању нове стамбене заједнице (уз белешку о поништавању претходне стамбене заједнице), уколико се стамбена заједница формира на начин другачији од претходно регистроване стамбене заједнице (стамбена заједница зграде, улаза, више улаза и сл.);
2) акт о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико је стамбена заједница усвојила промене овог акта или је своје међусобне односе, права и обавезе уредила овим актом у складу са Законом;
3) решење надлежног органа о промени адресе, у случају промене податка о адреси стамбене заједнице (назив улице и кућни број);
4) доказ о уплати административне таксе.
06 За регистрацију брисања података или докумената о стамбеној заједници прилаже се доказ о брисању:
1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поништавању регистрованог акта о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе неће више уређивати на начин утврђен овим актом;
2) решење надлежног органа који је издао решење о рушењу зграде, у случају рушења зграде;
3) доказ о уплати административне таксе.
07 За евиденцију уписа, промене или брисања података о стамбеној заједници и згради, уколико се ти подаци не преузимају у електронској форми из регистра који води Републички геодетски завод или из других службених регистара и/или евиденција, прилаже се:
1) потврда о додељеном пореском идентификационом броју (ПИБ) и извршеној регистрацији пореског обвезника;
2) потврда или копија уговора о отвореном текућем рачуну стамбене заједнице.