EUROPEAN YEAR OF CITIZENS WORKSHOP

23.01.2014.
 

NAZIV PROGRAMA: Europe for Citizens/EACEA
Ime projekta: EU - Teaching and Learning from Each Other, Kanjiza

Na manifestaciji je učestvovalo ukupno 30 učesnika iz sledećih gradova:
1. Samouprava opštine Ferencvaroš - Mađarska: 2
2. Grad Kralovski Chlmec - Slovačka: 4
3. Samouprava grada Kiškunhalaša - Mađarska: 8
4 Samouprava opštine Kanjiža - Srbija: 10
5. Grad Sfantu Gheorghe - Rumunija: 3
6. Samouprava grada Tata - Mađarska: 3

Mesto i datum оdržavanja: Kanjiža (Serbia), 23 - 24. januar 2014.

Kratak opis:

P O D S E T N I K – MEETING REPORT

Mesto: Kanjiža (Srbija), Art Garni Hotel, sala za predavanje.
Datum: 23-24. januar 2014.
Učesnici: Prema priloženoj listi prisustva.
Predmet: EUROPEAN YEAR OF CITIZENS workshop
Naziv 2. radionice: „Where do we go next?”
Na drugi put održan stručnom skupu u Kanjiži su učestvovali lideri i predstavnici institucije iz partnerskih gradova, studentske samouprave i predstavnici organizacije uključene u volontiranje. Cilj radionice je razmena pedagoškog iskustava vezano za obrazovanje, prezentacija dobre prakse i primere, nacrt i diskusija zajednički problema. Teme vezane za obrazovanje su predstavili mogućnosti za dalje učenje za đake i studente, i interoperablinost učenja između zemalja Evropske Unije. Osim toga su predstavljali mogućnosti zapošljavanje i obrazovanje u inostranstvo.
Iz predstavnika institucije i partnerskog grada Zoltan Onodi, EURES savetnik i predstavnik Centar za Zapošljavanje Komarom-Estergom Okružne Vladine Kancelarije, filijala u Tati, je održao predavanje o mogućnosti zapošljavanje u inostranstvo.
Mladi ljudi još uvek se suočavaju sa poteškoćima u oblasti zapošljavanja, obrazovanja i obuke. Ako Evropa želi da ispuni svoje ciljeve obrazovanja i zapošljavanja, mora da obezbedi odgovarajuću socijalnu i profesionalnu integraciju mladih. Ovo će takođe pomoći mladim ljudima u ličnoj samorealizaciji i u aktivnog građanskog angažovanja.
Veoma važno da se razjasni u vezi zapošljavanja vrednost stečene diplome u druge zemlje. U ovom će pomoći institucije koje preuzimaju ulogu medijacije.
Obrazovne institucije moraju obezbediti uslove koji čine tržišnu radnu snagu. Ovo zahteva da se reformiše profila stručne škole i da se eliminiše profesije koje nisu potrebne na tržištu rada.
Da bi obrazovne institucije obuku profesionalce koji su u skladu sa tržišnim očekivanjima potrebno je predvidljiva ekonomija. Deca treba da upoznaju profesije, i treba da znaju šta da očekuju od izabrane profesije.
Pregled komentara u vezi sa radionicom:
1. Kako da se pomogne mladim ljudima da pronađu posao u inostranstvu?
2. Uzimajući u obzir prirodnu migraciju treba da pomogne zapošljavanje mladih ljudi u drugim zemljama.
3. Treba izjednačiti diplome u zemljama.
4. Mladi ljudi treba da budu svesni šta ih čeka u inostranstvu u slučaju ako žele da rade tamo.
5. Znanje stranih jezika (engleski, nemački) je veoma važno da se mladi ljudi mogu da uspevaju u inostranstvo.
6. Obrazovne institucije su dužne da obezbede da profesionalce budu u skladu sa tržišnim očekivanjima.
7. Potrebna je predvidljiva ekonomija da bi škole obukle profesionalce u skladu sa tržište rada.
8. Kancelarija za mlade može da pomogne u izboru profesije.
9. Zajedničko razmšljanje je uvek veoma korisna u rešavanju problema, razmena iskustava je potrebna.

Slike »