EUROPEAN YEAR OF CITIZENS WORKSHOP
NAZIV PROGRAMA: Europe for Citizens/EACEA
Ime projekta: EU - Teaching and Learning from Each Other, Kanjiza
Na manifestaciji je učestvovalo ukupno 38 učesnika iz sledećih gradova:
1. Samouprava opštine Ferencvaroš - Mađarska: 11
2. Grad Kralovski Chlmec - Slovačka: 6
3. Samouprava grada Kiškunhalaša - Mađarska: 2
4. Samouprava opštine Kanjiža - Srbija: 16
5. Grad Sfantu Gheorghe - Rumunija: -
6. Samouprava grada Tata - Mađarska: 3
Mesto i datum оdržavanja: Kanjiža (Srbija), 07-08. avgust 2014.
Kratak opis:
P O D S E T N I K – MEETING REPORT
Mesto: Kanjiža (Srbija), Regionalni Centar za Stručno Usavršavanje Nastavnika, sala za predavanje.
Datum: 7-8. avgust 2014.
Učesnici: Prema priloženoj listi prisustva
Predmet: EUROPEAN YEAR OF CITIZENS workshop
Naziv 4. radionoce: „Mesto i uloga nastavnika u obrazovnom sistemu”
Na četvrti pud održan stručnom skupu u Kanjiži su učestvovali lideri i predstavnici obrazovne institucije iz partnerskih gradova. Cilj radionice je razmena pedagoškog iskustava u obrazovanje, prezentacija dobre prakse i primere, nacrt i diskusija zajednički problema.
Teme koje se organizuju oko obrazovajna: Nastavnici u mreži obrazovnog sistema, portfolio nastavnika, individualni plan razvoja nastavnika.
Lideri obrazovne institucije iz Opštine Kanjiže su učestvovali u radionici. Sa komentarima su aktivno učestvovali u radu.
Kristina Telek, stručna osoblja Centra i psiholog u Osnovnoj Školi Jovan Jovanović Zmaj u Kanjiži, je držala prezentaciju. Naslov prezentacije je bio: Nastavnici u mreži obrazovnog sistema. Predstavljeni su rezultati istraživanja Centra, koji su ispitali stavovi i mišljenja o obrazovanju nastavnika, dece i roditelja. Ona je govorila o prednostima i nedostacima Zakonu o obrazovanju u Srbiji. Susret zakonodavaca i praksa može da spreči mnoge poteškoće. Značaj uloge zajednice i pojedinca može da vam pokaže put ka razvoju.
Tatjana Varju Potrebić je izvestila ono što je rečeno u prethodnim radionicama.
Komentari učesnice radionica su se fokusirali na inkluzivnom obrazovajnu.
Pregled komentara u vezi sa radionicom:
1. Značaj autoriteta nastavnika.
2. Nastavnik mora da ispuni mnoge uloge .
3. Velika je razlika između percepcije nastavnika i učenika.
4. Preduslov za razvoj je kontinuirano stručno usavršavanje.
5. Veoma je važno obezbediti uslove, kao što i obezbediti visoko kvalitetne obuke, da se motiviše nastavnike da aktivno bave sa svojom konstantan nivo razvoja.
6. Imamo poteškoće sa uvođenjem inkluzivnog obrazovanja u Srbiji, zato treba da se uče od onih zemalja koji već imaju iskustva.
7. Zajedničko razmišljanje je uvek veoma korisna u rešavanju problema, potrebno je razmena iskustava, jer tako dobijamo potvrđivanje.
Završetak radionice, učesnici su pogledali i ostale sale u Regionalnom Centru za Stručno Usavršavanje Nastavnika.